Strona główna > Sprężarki stacjonarne > bezolejowe > Turbosprężarki z bezpośrednim napędem o zmiennej prędkości obrotowej ZB VSD

Turbosprężarki z bezpośrednim napędem o zmiennej prędkości obrotowej ZB VSD

Ciśnienie Cięnienie tłoczenia 0,3 do 1,7 bara
Moc silnika: 80 do 160 kW – 50 i 60 Hz
Poziom hałasu < 67 dB(A) przy pełnym dociążeniu
Technologia Turbosprężarka bezolejowa
Wydajność 350 do 1500 l/s (742 do 3178 cfm)
Turbosprężarki z bezpośrednim napędem o zmiennej prędkości obrotowej ZB VSD

Najprostszy sposób na osiągnięcie maksymalnych zysków to zminimalizowanie kosztów eksploatacji.

Sprężarki ZB VSD firmy Atlas Copco zostałyzaprojektowane z myślą o znacznym oszczędzaniu energii, zapewnieniubezpieczeństwa produktu – tylko w urządzeniach bezolejowych możnacałkowicie wyeliminować ryzyko zanieczyszczeń – i zagwarantowaniumaksymalnej, nieprzerwanej niezawodności.

Nie tylkodzisiaj, ale dzień po dniu, rok po roku minimalne koszty konserwacji,znikoma liczba działań serwisowych i długie okresy między przeglądami.

Charakterystyka Korzyści
Niezrównane oszczędności w całym okresie eksploatacji
  • Najwyższa sprawność przy oszczędności energii, jaką zapewnia napęd VSD
  • Niższe koszty konserwacji
  • Zmniejszona liczba części zapewnia większą niezawodność
  • Bardzo małe zużycie wody chłodzącej i mniejsze zużycie energii na chłodzenie urządzenia
  • Niskie koszty instalacji
Prosta i bezpieczna konstrukcja bezolejowa
  • Brak oleju
  • Brak systemu pompowania
  • Brak grzałki oleju
  • Brak filtra oleju
  • Brak łożysk poprzecznych
  • Brak przekładni do zwiększania prędkości obrotowej
Kompletne, niewielkie i lekkie urządzenie
  • Masa 1200 kg
  • Instalacja typu plug-and-play („włącz i używaj”), bez fundamentów
  • Niewielkie wymiary podstawy
Troska o środowisko pracy
  • Standardowa ekranowana obudowa dźwiękoszczelna
  • Tłumik na wydmuchu
  • Bezwibracyjne działanie
  • Bardzo niski poziom hałasu <67 dB(A)
  • Urządzenie całkowicie bezolejowe
  • Brak zagrożeń dla środowiska spowodowanych przez olej
Bezobsługowe, bezstykowe łożyska magnetyczne
  • Brak łożysk poprzecznych lub promieniowych, wymagających smarowania olejem
  • Łożyska magnetyczne dynamicznie osiują wałek wirnika
  • Zintegrowany procesor reagujący w czasie rzeczywistym
  • Brak styku oznacza brak zużycia, brak wibracji, brak tarcia
  • Niezrównana trwałość urządzenia i znacząco obniżone wymagania konserwacyjne

Sterowanie i monitorowanie
Nowoczesny system monitorowania i sterowania Elektronikon

Tryby operacyjne:

  • Tryb stałego ciśnienia (zakres przepływu: 50 – 100%)
  • Tryb stałego przepływu
  • Wejście zdalnego sterowania 4-20 mA (przepływ lub ciśnienie)

Funkcje:

  • Sterowanie: regulacja prędkości obrotowej, kontrola pompażu i regulacja wydmuchu
  • Bezpieczeństwo
  • Monitorowanie
  • Autodiagnostyka
  • Komunikacja: wewnętrzna (z przemiennikiem częstotliwości i sterownikiem łożyska magnetycznego) i zewnętrzna (Modbus, Profibus)

Dla zakresów niższych niż zakres pojedynczej turbosprężarki ZB VSD w prosty sposób można połączyć kilka urządzeń, aby spełnić wymagania dotyczące przepływu.

Zostałyone zaprojektowane do pracy w układzie kaskadowym, dlatego sprawnośćcałego układu jest wysoka bez względu na wymagania dotyczące przepływu.

Wbudowana niezawodność
Zintegrowana konstrukcja

  • Orurowanie wewnętrzne, napęd o zmiennej prędkości obrotowej,elementy dopasowane w 100% – jedyny sposób na zapewnienie całkowitejniezawodności

Bezproblemowa instalacja i rozruch

  • Turbosprężarki ZB VSD to urządzenia typu plug-and-play („włącz i używaj”)
  • Ustaw urządzenie na płaskim podłożu, podłącz zasilanie oraz wylot powietrza i naciśnij przycisk startu

Profesjonalny serwis posprzedażny

  • Zawarcie Umowy serwisowej zapewnia odpowiednią konserwacjęprofilaktyczną, natychmiastową reakcję i oryginalne części zamienne -na całym świecie

Sprawność energetyczna
Najwyższa sprawność wirnika sprężarki:
wyjątkowa konstrukcjawykonanego ze stali nierdzewnej wirnika o łopatkach odchylonych wkierunku przeciwnym do kierunku obrotu jest opatentowaną przez firmęAtlas Copco konstrukcją z uszczelnieniami labiryntowymi, co zapewnianajwyższą sprawność przy minimalnym wycieku powietrza.

Charakterystyka pracy napędu o zmiennej prędkości obrotowej.
Szeroki zakres działania i brak strat sprawności w warunkachczęściowego dociążenia przy sterowaniu napędem o zmiennej prędkościobrotowej.

Dane techniczne:
Seria sprężarek ZB VSD oferuje różnorodne zakresy ciśnień i odcięcia przepływu, co pozwala na idealne dopasowanie do wymagań użytkownika.

Konstrukcja elementu sprężarkowego.
Technologia napędu bezpośredniego

  • Turbosprężarka ZB VSD jestwyposażona w napęd bezpośredni w postaci silnika synchronicznego omagnesach trwałych, zdecydowanie lepszego od silników konwencjonalnych.Silnik charakteryzuje się mniejszymi stratami energii oraz niższymiwymaganiami dotyczącymi chłodzenia, a także zapewnia wyższą prędkośćobrotową i bardziej zwartą konstrukcję.

  • Stale wysoka sprawność silnika przy niskich stratach wirnika jestutrzymywana w całym zakresie prędkości obrotowych, zarówno przy pełnym,jak i częściowym dociążeniu.

  • Do wzbudzenia pola magnetycznego w wirniku silnika konwencjonalnego niezbędna jest moc, podczas gdy w silniku sprężarki ZB VSD wirnik jest wyposażony w magnesy stałe.

Zastosowanie:
Wszędzie tam, gdzie ilość sprężonego powietrza lub ciśnienie muszą być precyzyjnie regulowane

  • Produkcja kopert: drgania
  • Elementy elektroniczne: chłodzenie
  • Oczyszczanie ścieków: napowietrzanie
  • Przemysł poligraficzny: transport, chłodzenie, suszenie
  • Przemysł farmaceutyczny: fermentacja, napowietrzanie, chłodzenie
  • Przemysł spożywczy: skraplanie, napowietrzanie, fluidyzacja
  • Browarnictwo: fermentacja, napowietrzanie, opróżnianie
  • Malowanie elektrostatyczne: rozpylanie, upłynnianie
  • Przemysł włókienniczy: kodowanie
  • Przemysł chemiczny: chłodzenie, suszenie, proces obróbki

Formularz kontaktowy

Dane adresowe



Pytanie

 
Export-Import, ul. Piękna 16, 60-591 Poznań,